Dikkat!
Coğrafya Hocam Web Sitesi Açılmıştır. Sizleri de bu muhteşem Coğrafya sitesine bekliyoruz. Online sorular, konu anlatımları, MEB ders kitabı etkinlikler ve çoktan seçmeli soruların cevapları ve daha neler neler...

Coğrafya Hocam
Siteye gitmek için bağlantıya tıklayınız

2013-2014'TE PEDAGOJİK FORMASYON NE OLUR?


2013-2014 yılı için Pedagojik Formasyon Sertifikası vardır diyebiliriz çünkü resmi açıklamalar o yönde. Ancak Türkiye'de birçok konuda olduğu gibi formasyon konusunda da herhangi bir devrim niteliğinde karar alınabileceği olasılığını da yok sayamayız. Malumunuz "Tezsiz Yüksek Lisans" bir gecede kalktı !

Tabi umutsuzluk bizlere yakışmaz. Formasyon almaya hak kazananlar için bu stres iyi kötü bitti. Peki geride kalanlar ne olacak? İşte bunun cevabı hazır. Her türlü alanda ve platformda sesimizi gür bir şekilde çıkarıp isteklerimizi duyuracağız. Tek bir facebook sayfasına, twitter adresine, internet sitesine, birkaç gazeteye, dergiye, milletvekiline, birkaç televizyon programına bağlı kalmadan yapıp mümkün olan her yere yetiştireceğiz. Bu konuda büyük adımlar atmaktan başka yol yok. Çünkü bekleyenler sadece beklemekle yetinirse bekletenler bekleyenleri bertaraf edebilir ya da umursamayabilir. Bu konuda sadece siz değil aileniz ve akrabalarınız da harekete geçecek. Bu konuda herkes üzerine düşeni yapmalıdır.

Gelelim gelecek yıl için son birkaç cümle yazmaya. 2013-2014'te formasyon verilmeyecektir diyemeyiz
Çünkü verileceği söylendi...
Çünkü fen ve edebiyat fakülteleri çöküşe geçti...
Çünkü formasyon bekleyenler ve ailelerinin onbinlerce oyu var (!)
Çünkü onbinlerce kişi öğretmen olmak umuduyla bu fakülteleri seçti (fen ve edebiyat fakülteleri ağırlıklı olduğu için söylüyorum).
Bu çünkülerin sayısı çok fazla buraya sıralamakla bitmez. Sözün özü formasyon verilecektir. Tabi güvercin önüne yem kadar mı yoksa güvercini özgür bırakarak mı bilemeyiz !
İşin özü çalışıp gelecek yılı şimdiden düşünmek gerekiyor.

Arkadaşlar bu yazıyı çok uzatmak istemiyorum. Herkese şimdiden 2013-2014 için çalışmasını istiyorum yoksa yine 3,00 altındakiler için formasyon hayal olacaktır :(

118 yorum :

  1. bu ne zamanın haberi arkadaşlar vardıda bzim niye haberimiz olmadı:?

    YanıtlaSil
  2. 2013-2014 için herkesin çalışmasını istiyorsun iyi hoş da ben 2006 mezunuyum not ortalamamı yükselmem imkansız galiba.eee not ortalamı da 2.48 ve ben bildim bileli edebiyattan hiç düşme olmadı.Ama şimdi okuyana okulda veriliyorsa ve artık bundan sonra da verilmeyecekse benim gibi eski mezunların sayısı hiç mi eksilmiyor ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların hakkına giriyorsunuz böyle yaparak şahsım adına hiç bir felsefeci ve sosyoloji mezununa hakkımı helal etmiyorum

      Sil
  3. ne kadar saçmaa fen edbiyat fakültesinden okuyan her üniversiteli öğretmen olma hakkı verilmeliiii iii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki biz ogretmenlige yuksek puanlqrla bosuna mi giriyoruz?

      Sil
    2. peki biz boşuna mı dört sene anamızı ağlatıyoruz.eğitim fak. de bir cok arkadaşım rahat rahat dönem geçip okul bitirirken biz sınavlarla notlarla vize mazeret final butle cebelleşiyoruz. bari biz birbirimizi aniayalım bu çekememezlik nedir

      Sil
    3. eğitim fakültesindeki eğitimle edebiyat fakültesindeki eğitimi kıyasla anlarsınız eğitim fakültesi malları !

      Sil
    4. Eğitim Fakültesin deki lere mal diyen şahıs asıl sen mal olmasan öğretmenlik puanını alıp gelirdin üniversite ye şimdi bir yerlerini yırtmaz din formasyon diye bilmem anlatabidim mi

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    6. mal diye hitap etmekle güzel bir öğretmen olacağın ortada.çalışıp ta eğitimi kazansaydın.fef in mevzuatını oku bir de eğitimin.

      Sil
  4. aynen kolay kolay kalkmaz bundan öncede formasyonu 4-5 kez kaldırdılar her seferinde tekrar geldi

    YanıtlaSil
  5. mrb ben tezsiz yüksek lisans mezunuyum formasyon başvurusunda lisans diploma notummu yoksa y.lisans notum mu geçerli olcak.cvb verirseniz çoooooook sevinirim tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lisans notunuz geçerli olacaktır.

      Sil
  6. Tezsiz yüksek lisans kalkmadı ki.6 Şubat 2013'te çıkan haberlere göre yaş aranmaksızın herkese ezsiz yüksek lisans hakkı tanındı. Hatta, ALES'e girme şartı da kaldırıldı. Pedagojik Formasyon da kaldırıldığı tarihten sonra kayıt yaptıranlar için geçerli. Daha önce kayıt yaptıranlar alabilecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben 2010kamu yönetimi mezunuyum acaba benim de formasyon alma hakkım var mı lütfen bir cevap verin.

      Sil
  7. ARkadaşlar benim bi sorum olucaktı ben psikolog um ve formasyon yapıp rehber öğretmen olmak istiyorum ancak not ortalamam tutmuyo psikoloji içinde not ortalaması aynımı yoksa zaten az olan psikoloji mezunu için aynı şey geçerli değilmi cevabınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. merhabalar ben geçen sene mezun oldum. kurbanlardan biriyim bende. şimdi fen edebiyat fakultelerıne formasyonverseler ne olurki belli bir düzen olmayınca. Şimdi biz de alabilecek miyiz. okurken alınacaktı ne güzel Mezunlara durum nedir acaba?

    YanıtlaSil
  9. puanlar artar MI

    YanıtlaSil
  10. benim bir sorum olacak arkadaşlar ben 2010kamu yönetimi mezunuyum acaba ben formasyon alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  11. okurken alabılcekmıyız formasyonu bılgısı olan war mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. hayır, sadece mezunlara düzenleniyor ama değişebilir siz yine de takip edin

      Sil
  12. Ben ilahiyat mezunuyum. Mersinde formasyon almak istiyorum. Mersin Üniversitesinde ilahiyat fakültesi yok olmadığı halde alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilahiyat bölümü için formasyon kontenjanı ayırırlarsa sende alırsın

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. ya arkadaş yok kamu mezunu yok psikoloji mezunu ya bi git önünde işin var onu yap ya devlet sana imkan veriyo benim gibi kimse sana limon sat demedi bizim ihtiyacımız var bu formasyona mümkünse salça olmayın başka alternatifimiz yok ya anlamıyo mu bunu kimse geldim otuz yaşıma kadrolu öğretmen olacam diye uğraşıyorum bu gidişle seksen yaşımda ücretli öğretmenlikten emekli ederler beni bi fırsat verin insanlara ya artık demokrasi ve özgürlük istiyorum ya adalet istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. helal be sana :)

      Sil
    2. mezun olalı 8 yıl oldu 30 yaşıma girdim ücretli öğretmenlik yaparken sonunda olcaz emekli hakket bu gidişlr ücretliden emekli olcaz altı üstü bi bi formasyon için ne uğraştırdılar

      Sil
    3. ben beden eğitimi spor yüksek okulu Antrenörlük mezunuyum ve hala yıllar oldu bu formasyon dersini beklemekteyim.

      Eğtim sürecinde de bir verdiler bir ardılar bir verdiler bir aldılar. iyi ce çocuk oyununa döndü. Şimdi veriyorlar yok sadece şu bölümlere yada yok ortalama 3.00 olanlar. Sonuç benim ortalama düşük fakat okul bitmiş çalışmışız bir yandan okumuşuz kolaylık yerine hep engeller engeller artık bir sonuç

      Sil
    4. hemşireyim ben de formasyon almak istiyorum... hemşirelik okulunda temel esasları sen mi anlatacaksın? orda da eğitmen lazım ki haklı olarak biz de istiyoruz senin fırsat dediğin özel hastanelerde 900 tl ücret, maaş bile diyemiyorum. gece nöbetin olsun, bayramın yok... biz de istiyoruz senin öğretmenliğin ne kadar haksa benim ki de o kadar hak! yıllardır bazı üniversiteler hemşirelik bölümüne ayrılması gereken formasyon hakkını bile fen edebiyata kullandı... anlıyorum istiyorsunuz ancak genel olarak bakacak olursak sizin eğitimini aldığınız iş de öğretmenlik değil. uygun iş imkanlarının sağlanması ama aynı durumda olan diğerlerine de bencillik yapmayın.

      Sil
    5. bende hamşirelik mezunyum ve dediğinize aynen katılıyorum. Bizde çalıştık insanlar neden hemşire formasyon alacağım deyince hemen sorun oluyor anlamıyorum. benim mesleğim ben eğiteceğim tabi ki eğitimini ben aldım çünkü! Biz coğrafya tarih matematik bölüm mezunları ile yarışmıyoruz ki!

      Sil
    6. Bende pdr okuyorum arkadaşlar bana da formasyon versinler doktor olmak istiyorum böyle saçmalik yok ya bu ne ya formasyon için uğraştığıniz kadar gidip kendi alanıniz da nasıl önünüzü açarlar onun için savaşsaniz ya biz oturduk çalıştık lise de öğretmen olmak için geldik bu bölümlere bu kadar istiyorsaniz öğretmen olmayı öğretmen olana kadar hazırlansa idiniz

      Sil
  15. 2013 başvuru ne zaman gençler ?
    bir de besyo için durum nedir ?
    antrenörlük mezunlarının formasyon alması ile ilgili bilgilerinizi sunarsanız gider dua ederim.

    YanıtlaSil
  16. üniversiteme 2008 de kayit yaptirdim.Biz basladigimizda ücretle formasyon veriliyordu,sonra ucret kaldirildi,ardindan da formasyon.Agnom 2.30.2013 mezunu olacagim.Bu sartlarda akibetim nedir merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  17. ben de dokuz eylül uni'den almayı düşünüyorum,inşallah açılır

    YanıtlaSil
  18. arkadaşlar formsyon var fakat mezun olunca genel fiyat 2 milyar bir yıl, fakat özelde bu değişiyor, ortalama 2,5 denilyor fakat kontenjan az ve alım en yüksek ortalamadan başlıyor bu bakımdan herkes alamiyor

    YanıtlaSil
  19. Ben 2 yıllık halkla ilişkiler mezunuyum pedagojik formasyon alabilir miyim ?

    YanıtlaSil
  20. ben bu yıl mezun oldum . hem formasyon almak hemde aynı anda yüksek lisans yapmak istiyorum bu mümkün mü .. ortalamam 3.30

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle bi imkanın var tabiki de_ ben öyle yapacağım...

      Sil
  21. neden olmasın 3.30 la benim arkadaşlarım hem formasyon alıyor hem yüksek lisans yapıyorlar ayriyeten sözleşmeli öğretmenlik yapıyorlar şansın yüksekkk

    YanıtlaSil
  22. merhaba bende bu yıl mezun oldum. ortalamam 2.42 100 üzerinden 63.13 ediyor. bu ortalama ile ala bileceğim formasyon veren üniversite var mıdır.özel veya devlet olması fark etmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel sanatlar fakültesi den mezunum

      Sil
  23. ben 2013 felsefe mezunuyum .marmara üiversitesinde formasyon almak isityorum ama bi türlü bakamadm geçen senenin sonuçlrın. en azından ordan görürdüm felsefe kontejanı var mı dşye. mantıken olması gerekiyo çünkü marmarada felsefe bölümü var. bir cevap ?

    YanıtlaSil
  24. arkadaşlar 2013 taban puanlarına nerden bakılıyor ? bilen varsa cevap yazsın

    YanıtlaSil
  25. Formasyon şuan var ve tüm üniversitelerde edebiyat bölümü okuyanlar bundan yararlana biliyor mu ? Eğer okuduğumuz üniversitede yoksa başka bir üniverseteye gidip bu eğitimi alacağız ? bunun hakkında bir bilgisi olan var mı ?

    YanıtlaSil
  26. arkadaşlar mezun olanlar alabilir istediğiniz üniversiteye başvurabilirsiniz tabi bütçeniz ve sinirleriniz sağlam ve sağlıklı olmalı çünkü beklemek çok sinir bozucu.

    YanıtlaSil
  27. son üniversite bile olsa sakın vazgeçmeyin birde sürekli aynı isimleri bütün üniversitelerin listesinde görürsünüz adamlarla akraba gibisinizdir artık hep listeleri takip edersiniz .yapmanız gereken kişilerle tanışıp nereye kayıt yaptıracağını öğrenmek listede size sıranın gelip gelmeyeceğini bilmek

    YanıtlaSil
  28. arkadaşlar bimer e yani cumhr başkanlığına şikayetimizi yazıp gönderelim bizde aynı dersleri alıoz emeği verioz nie bize zorluk çıkarıolar yazalım bimere sustukca saçma egtm sistemi bizi maf edecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reis-i cumhur da seni tınlayacak sanki. yaz ne yazacaksan.

      Sil
  29. merhaba arkadaşlar formasyon belası 2013 girişlilere verilecek mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet arkadaşım verilecek karar alındı ama burası Türkiye yarın sabah kalkarsın hop her şey değişmiş. Tavsiyem notlarınızı yüksek tutun sonra ortalama yüzünden sorun yaşamayın.

      Sil
  30. 2.00 ortalama ile formasyon alına bilir mi

    YanıtlaSil
  31. ben bu sene yeni girdim üniverste sınavına coğrafya bölümü okumak istiyorum şu anda formasyon var ben bu sene gidersem formasyonda yararlanabiliyomiyum nolir acil cevap.... Ayrıca bende fikrimi söylemek isterim evet gerçekten kuklaya döndük bizi ister sahnede oynatıyolar isterlerse tozlu depolara atıp canları istediklerinde tozumizu alıp tekrar oynatıyolar . Artık bu gidişe dur demek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben coğrafya mezunuyum evet yararlanabiliyorsun en son durum bu ama tabi sistem yine değişmezse

      Sil
  32. ben bu sene yeni girdim üniverste sınavına türk dili ve dedbiyatı bölümü okumak istiyorum şu anda formasyon var ben bu sene gidersem formasyonda yararlanabiliyomiyum nolir acil cevap.... diyen ardaşının sorusunu cevabını verin lütfen aynı durumdyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlar ben bu sene aldım geçen sene girenlerde bu sene girenlerde formasyon alabilir. Ama mezun olunca tabii bu yüzden not ortalaması yüksek olanlar liste başıdır. Ortalamanızı yüksek tutmanızı tavsiye ederim hocaların söyledikleri şu; formasyon kolay kolay kalkmaz kalksa da şekli değişir gene verilir. İŞİN ucunda para var arkadaşlar.

      Sil
  33. notu 2.00 olan arkadaşım okullar farklı farklı puanlama yapıyor yüzlük sistemde 65 olmalı birde bölümün önemli bazı bölümü 60 la bitirmek mucizedir bu durumda herkes aynıdır zaten birde özel ün tavsiye edilir 90 ortalamayla her yere başvuranlar buraları da mesken tutarlar sürekli yedek liste yayınlanır çok iyi takip etmek gerekir

    YanıtlaSil
  34. 2013 2014 girişli öğrenciler formasyon alabilecekmi

    YanıtlaSil
  35. erzurum atatürk üniversitesi edebiyat fakültesi türk dili ve edebiyatı bölümü bana geliyor ama 2013 2014 te formasyon veriliyormu bilmiyorum yani mezun olunca öğretmen olabilecekmiyim . kafam çok karışık tercih ediyimmi bilmiyorum ne olur yardım edin. çok sevinirimmmmmmmmmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlar ben okurken vardı 3. sınıfta kalktı sonra dediler ki tezsiz yüksek lisans hop oda kalktı geldi yeniden formasyon oda yetmedi mezun olunca dediler bir baktık ortalama istediler ve nihayet formasyonu aldım inşallah size de kısmet olur

      Sil
    2. yeni arkadaşlara gelince size formasyon tabi ki var açıklama yapıldı artık eğitim f sınıf ö işitme en ö zihinsel en ö ana sınıfı ö olacak diğer branşlar fef ten alınacak çünkü geçen sene fef diye bir şey neredeyse yok olacaktı bölümleri kapatmaktansa formasyon vermeyi tercih ettiler o kadar hoca ne yapacaktı boş boş bunu özellikle formasyondan sorumlu hocalar söyledi

      Sil
    3. hatta ben farklı şehirden aldığım için zorlandım sorumlu hocamız sağ olsun sürekli "daha neler yapılmalı sizce nasıl olmalı" diye fikrimizi sordu formasyon kalkarsa fakülteler kapanır fakülteler kapanırsa hocalar gitmek zorunda buda olmayacağına göre içiniz rahat olsun dediler çünkü her fırsatta arkadaşlar için soru yağmuruna tuttuk hocalar dersleri 1 güne sığdırdı zor oldu ama şükürler olsun aldık sonunda

      Sil
  36. yani bu sene veriliyormu tercih ediyimmi

    YanıtlaSil
  37. arkadaşlar atatürk üniversitesi edebiyat fakültesinde 2013 2014 te formasyon varmı bilgilendirirseniz çok sevinirim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçen sene Atatürk ün. verilmişti 60,a yakın üniversite veriyor şu durumda mezun alınca alıyorsunuz Atatürk üniversitesi yazacak arkadaşım geçen sene verildi kontenjanlar açıklanır ör.30 kişi kendi öğrencisini alır 10 kişi başka üniversite mezunundan alır yani bütün okullara başvuru yapılabilir sıralama mezuniyet notuna göre yapılır ve en önemlisi başvurular hep paralıdır

      Sil
    2. formasyon almak o kadar zormu üniversitedeki başarıya göre mi veriyorlar . yani mezun olan herkes mi formasyon alıyor

      Sil
    3. maalesef kontenjan sınırlaması olduğu için tıpkı üniversite sınavı gibi düşünün taban puan 2.50 altına düşerseniz başvuru bile yapamazsınız zor olan tarafı üniversitelerin formasyon ilanlarını takip etmek, bir de üniversiteler bütün bölümlere formasyon açmayabilir milli eğitimin 80 sayılı çizelgesi var orada formasyon alabilecek bölümler yer alır ilanlar oraya göre verilir

      Sil
    4. herkes değil seçilen bölümler formasyon alır mesela işletme iktisat alamazken gemicilikten mezun olanlar alabilir yani milli eğitim belirler arz talep meselesi alakası olmamasına rağmen üniversite başarısına bağlı alım yapılır eski mezunları da kimse düşünmez zamanında not vermeyen hocalar yüzünden hayatlar heba olur

      Sil
    5. arkadaşlar sabırlı olun bunu yapmak kolay değil biliyorum ama ben geçen sene formasyon yüzünden mide kanaması bile geçirdim aylarca psikolojik tedavi gördüm eninde sonunda alacaksınız vazgeçmeden son başvurular da olsa takip edin önemli olan sağlık az kalsın hastalık yüzünden kazandığım formasyona gidemeyecektim kullandığım ilaçlar yüzünden 1. dönemi hatırlamıyorum bile

      Sil
    6. ortalaması düşük olanlar için zor bir süreç ama sakın vazgeçmeyin hiç beklemediğiniz bir anda formasyon hengamesinin içindesiniz notum düşük diye vazgeçmeyin yani ben son başvuruda kazandım haberi de arife günü aldım bayram hediyesi olarak ama gözümü hastanede açtım internet başında aç susuz beklemekten stresten bitkin düştüm sizler daha şanslısınız çünkü geçen sene son diye herkes başvurmuştu artık böyle bir problemde yok rahat olun

      Sil
    7. arkadaşlar herkes başvuracak diye telaşlanmayın mesela bir üniversitede edebiyata 60 kişilik kontenjan varken diğerinde 80 olabilir başka bir bölüme ise 5 kişi kontenjan verebilirler biz 300 kişinin içinde 3 kişiydik bun kontenjanlar başvurularla duyurulur zaten başvurusu yapılmamış bölümlerin kontenjanını da diğer bölümlere aktarıp sayıyı doldururlar tek sorun bence şahsi başvurular çünkü hepsine yetişmek kolay değil

      Sil
  38. arkadaşlar sizce atatürk üniversitesi edebiyat fakültesinde türk dil ve edebiyatını mı coğrafya mı tarih bölümündemi öğretmen açığı ve isteği fazla en iyisi önü en açık olan hangisi sizce...

    YanıtlaSil
  39. Mrb ben bu sene ist uni cografya bolumundem mezun oldum ortalamam 3.55 acaba formasyon alma sansim nedir kendi okudugum universite de almayabilirim cevaplarsaniz sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşım 3.55 100 lük sistemde 89 gibi bir puandır bu puanla tabi ki alırsın fakat bu sene coğrafyaya ne kadar kontenjan verilir o önemli, birde yaşadığın şehirden almanı tavsiye ederim özel bile olsa çünkü başka şehirden formasyon aldığında aynı parayı ödemiş olursun yol konaklama yemek daha bir çok masraf şimdiden kolay gelsin umarım istediğin yer olur

      Sil
  40. 2013 2014 felsefe ve sosyoloji bölümünde formasyon varmı acaba bu mesleklerin önü açık mı bilgilendirirseniz sevinirim bu bölümlerede mi formasyon var ne olur cevap ........
    bide şunu sormak istiyorum ben tercih yapıcam son 4 günüm kaldı tercihimin ilk sırasına coğrafya bölümünümü yazıyım yok sa edebiyatımı yazıyım hangisinin ataması çok tarihide yazıyımmı atatürk üniversitesini tercih edicem bunu göz önünde bulundurun lütfen bilen yardım etsin acillll.................................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşım formasyon alan birisi olarak yazıyorum felsefe grubu formasyon alıyor fakat kontenjan sınırlıdır hatta arkadaşlar yalvararak kontenjan açtırdı sosyolojinin ataması daha kolay diğer bölümler için yorum yapamam ama emin ol daha çok sistem değişir birde felsefeci arkadaşlar bu sene ayrıyeten bir eğitim alıp pdr ci olacaklardı kısa bir eğitim alacaklardı ama ne oldu bilmiyorum iyice araştır sonra bizim gibi 10 yıl bekleme Allah yardımcın olsun

      Sil
    2. kontenjan sınırlıdır derken terih coğrafya edebiyat için demi geçerli en fazla kontenjanı olan meslek hangisi felsefe ve sosyoloji bölümlerinin önü kapalı olduğunu söylüyorlar bu tarih içindemi geçerli yardım edinn.....
      bize bu yıl kesinnlikle formasyon veriliyor. bu hak dört yıl bitene kadar geçerlimi yada 4 yıl içerisinde bir değişikliğe uğradığında bu değişiklik bizim için de geçerli olurmu yoksa bize zaten verilmişmi deriz . formasyon bu 4 yıl içerisindem i veriliyor . ücretli mi...

      Sil
    3. arkadaşım felsefe grubu formasyonda kontenjanı sınırlıdır 300 kişide 5 yada 10 kişi kontenjan verilir edebiyatta tabi bu sayı çok daha fazla atamaları bilmiyorum bunu bir tarihçiye sor derim ,haklara gelince eninde sonunda verirler bu formasyonu ama tabi ki parayla ve mezun olunca devlet 2050 tl özellerde 7000 den başlar devam eder 10000 20000 tutturabildiğine

      Sil
    4. ARKADAŞLAR son bir günüm kaldı bu değerli bilgileriniz için teşekkür ederim bana kalsa felsefe sosyoloji yazacaktım ama ataması okuması zor olduğu için boş boşuna 4 yıl okuyacağıma hiç okumam daha iyi bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. ben üniversiteyi okuyacaksamsa iş garantimde olsun isterim . inşallah formasyonu verdik deyip 1 2 yıl sonra kaldırmazlar. türk dili ve edebiyatı coğrafya ve tarih bölümlerini yazdım . inşallah kendi üniversitemde okuyacağım. hayırlısı olsun illada olsun istemiyorum benim için hayırlı olacaksa okuyum tüm öğrenciler başarılar .çok zor bir süreç ALLAH bundan sonrakilere yardımcısı olsun teşekkürler.....

      Sil
  41. 3.09 ortalamam. yuzluk sıstemde kaça denk geliyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 0 ra denk geliyor

      Sil
    2. pardon yanlışlıkla 90 yazacakken..... ben öyle biliyorum ama bilgili birine sorun..

      Sil
    3. 78.76 ya denk gelir puanın yökün 100lük sistemdeki karşılığı tablosuna göre

      Sil
  42. arkadaşlar tarih bölümü hakkında ne düşünüyorsunuz. okunacak bir bölümmü formasyonda verildi bu yıl

    YanıtlaSil
  43. ben bu sene tarih bölümünden mezun oldum, ortalamam 3 22, yüzlük sistemde 82ye denk geliyor. harran veya dicleden almak istiyorum formasyonu şansım nedir? bi de devamlı takip ediyorum ama yine de başvuru tarihini kaçıracağımdan endişeliyim, başvurular eylülde oluyo değil mi, bilen arkadaşlar varsa yanıtlarsa sevinirim.

    YanıtlaSil
  44. Ben bu yıl Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldum.Bu yıl Açıköğretim mezunlarına formasyon verilecek mi? Bilgisi olan cevap yazabilir m?Lütfen...

    YanıtlaSil
  45. geçen sene eylülde oldu takip etmek gerçekten kolay değil umarım herkes alır ben samsunda aldım 1.dönem çok zorlandım ama 2. dönem güzeldi hocalarımızda çok iyiydi

    YanıtlaSil
  46. ilahiyat mezunuyum. mezuniyet notum 3.08 imam-hatip olarak görev yapıyorum.ögretmenlige geçmek istiyorum. ders mecburiyeti istemeyen üniversiteler hakkında yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  47. hemşirelikte formasyon alan var mı?kaç ortalamayla gitti ve hangi üniversiteden aldı ?

    YanıtlaSil
  48. arkadaşlar marmara Coğrafya mezunuyum 81.7 puanım var formasyon alma şansım nedir sizce? hangi üniler coğrafyaya veriyor

    YanıtlaSil
  49. merhaba ben bu yıl akdeniz üniversitesi tarih bölümünden mezun odum. ancak transkriptte iki ayrı ortalaması var. biri kendi üniversitemin 3.14 diğeri de yök ortalaması 3.20. formasyon başvurusu yaparken hangisi geçerli olacak acaba? yardımcı olursanız sevinirim..

    YanıtlaSil
  50. Merhaba ben izmirden emre, not ortalamam 3.40, okulun yüzlük sistemine göre 84, yöke göre 86. Ben hangi puanı kullanacağım bilgisi olan var mı? Bir de ege uni ya da dokuz eylül unisine formasyon almada puanım yeterli midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben egeyi aradım yökü takip edin diyor henüz hangi ünilerin vereceği belli olmadığı için.

      Sil
  51. tahminen bende bayramdan sonra açılmaya başlar diyorum

    YanıtlaSil
  52. 2013 yerleştirrme sonuçları açıklandı..........

    YanıtlaSil
  53. başkent te ilahiyat mezunlarına formasyon veriyor mu atılım geçen yıl bütün bölümlere açmış ilahiyat yok başkentte varmı

    YanıtlaSil
  54. izzet baysal ünv tarih mezunuyum.2.97 ortalamam.istanbulda formasyon alma şansım varmı ? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlar hukuk doktorası yapan biri nasıl formasyon alır ? bilgi verirseniz sevinirim. Bir de özel üniversitelerin formasyon eğitimi hakkında ne düşünüyorsunuz ?

      Sil
  55. HUKUK DOKTORASI YAPAN BİRİ NASIL FORMASYON ALIR? ÖZEL ÜNİVERSİTELERİN FORMASYON EĞİTİMİ HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ ?

    YanıtlaSil
  56. formasyon için not ortalamasına bağlı kalınması kadar bir saçmalık olamaz.kimi üni.ler notları şişirir kimisi öğrenciyi süründürür ve düşük ortalamayla mezun eder.yani kişinin not ortalaması onun alanında ne kadar başarılı olduğunu göstermez bu da öğretmen olabilmesi için tek şart olarak aranmamalı.2007 girişliyim ve formasyon için ales in kalkıp not ortalamasının önemli olduğu ortaya çıktığında iş işten çoktan geçmişti.ortalamayı yükseltmekte o saatten sonra mümkün olmadı.daha önce mezun olanlar kolayca aldı formasyonu alesle bizim ne kadar bekleyeceğimiz belli bile değil.notları şişirilmiş üni.ler formasyon listelerinde ilk başları çekiyor.bunun için birşeyler yapılmalı ve ya formasyon için özel bir sınav gelmeli ya da ales tekrar gelmeli.

    YanıtlaSil
  57. ben tarih bölümü mezunuyum ortalamam 75. formansyon gelme ihtimali var mı

    YanıtlaSil
  58. Ben Edebiyat bölümünden yeni mezun oldum ortalamam 72 Formasyon alma şansım ne?

    YanıtlaSil
  59. Arkadaşlar ben matematik bölümûndn bu yıl mezun oldum ortalamam 3.29 ıstanbul da ki üniversitelerdn formasyon alma şansım nedir?

    YanıtlaSil
  60. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  61. Arkadaslar ben ebelik mezunuyum ve ortalamam cok dusuk hangi univ denformasyon alabilirim lutfen cevap bekliyorum

    YanıtlaSil
  62. bende ebelık bolumu mezunuyum ortalamam 2.72 formasyon alma şansım var mı cevap verırsenız cok memnun olurum

    YanıtlaSil
  63. GERÇEĞİ SÖYLEYEN ADAM20 Ağustos 2013 21:59

    Ülkemizde eğitim yarım yamalak, dikkat edin yapılan sadece okula gitmektir, okula gitmek öğrenim görüyorsun anlamına gelmez. Okul dikip öğrenciyle içini doldurmak eğitimse, arabistanda afrikada aynısını yapıyor. İnsan yetiştiren, uzman yetiştiren, alanında bilgili, üreterek eğitilen sistem yok, çoğunluğu yabancı okullardan gerekli seviyeye ulaşarak alanında ustalaşıyor. Bizim ülkede okul bina demek, öğrencide içini dolduran kalabalık.

    YanıtlaSil
  64. merhaba ben 3.25 ile mezun oldum gazi üniveristesinde formasyon şansım olur diimii ?

    YanıtlaSil
  65. TDE 2013 Mezunuyum..81 yani 3.04 ile Formasyon alma şansım nedir__? Bilgisi OLan Varsa YarDımcı OLsunn Lütfennn__????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim 3.12 79 verio senin nasıl böyle oluo anlamış değilim

      Sil
  66. Merhaba ben marmara besyo dan antrenorluk mezunuyum okul ortalam 3.44 ogretmenlik yapmak icin formasyon almam gerekiyor. 2008 girisliyim. Formasyon hakkinda hicbir bilgim yok nasil alinir sartlari nelerdir rica ediyorum biri bilgilendirebilir mi ?

    YanıtlaSil
  67. 1997 yılında aldığım puan eğitim fakültesinden daha yüksek olduğu için fen edebiyat fakültesine girdim. 3. sınıfta formasyon kaldırıldı.Nitekim üniversite sınavından daha az puan alsaydım şimdi atansamda atanamasamda formasyonum vardı.35 yaşına geldim.Hala öğretmen olmak istiyorum.2001 mezunuyum.Formasyon alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  68. mrb. ben edebiyat mezunuyum not ort yüzlük olarak 80 küsur formasyon alabilecek mıyım acaba

    YanıtlaSil
  69. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  70. arkadaslar fen edebiyat fakültesi mezunuyum, ben izinle türk vatandasligindan ayrildim, haklarimi koruyabilmem icin mavi kartim var ve tc numaram var pedagojik formasyona basvurabilir miyim?

    YanıtlaSil
  71. hazırlayanlara teşekkürler yeni formasyon başvuruları ne zaman acaba?

    YanıtlaSil
  72. Yükseköğretim Kurulu tarafından izin verilen yükseköğretim kurumlarındaki öğretmenlik sertifika programlarına öğrenci seçme ve yerleştirme işlemlerinde de ALES sonuçları kullanılacaktır. Öğretmenlik sertifika programlarına başvuruda bulunmak isteyenlerin bu sınava girmeleri zorunludur.

    Bu ne anlama geliyor arkadaşlar?

    YanıtlaSil
  73. formasyonla ilgili son haberler neden yok

    YanıtlaSil
  74. eğitim fakültesine gidince formasyon fen edebiyat gibi diploma puanı ile mi veriliyor

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret, aşağılama vs gibi olumsuz davranışlardan sorumlu değiliz. Yapılan yorumlar yorumu yapan kişiyi/kişileri bağlar. Bilginize...

PEDAGOJİK FORMASYON