Dikkat!
Coğrafya Hocam Web Sitesi Açılmıştır. Sizleri de bu muhteşem Coğrafya sitesine bekliyoruz. Online sorular, konu anlatımları, MEB ders kitabı etkinlikler ve çoktan seçmeli soruların cevapları ve daha neler neler...

Coğrafya Hocam
Siteye gitmek için bağlantıya tıklayınız

1000 TL ye Artık Herkes Öğretmen !

1000 TL ye Artık Herkes Öğretmen !


 Formasyon Eğitimi Açıklaması

Kurumlarca ihtiyaç duyulan alanlarda öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumundan mezun öğretmen bulunmaması halinde, resmî okullarda olduğu gibi 625 sayılı Kanuna dayanılarak çıkartılan 23/6/1985 tarihli ve 18790 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 49uncu maddesi gereği, dersin özelliğine göre özel öğretim kurumlarında da uzman öğretici ve usta öğreticiler görevlendirilebilmektedir.

Yukarıda belirtilen hükümler doğrultusunda özel dershanelerin öğretmen ihtiyacının ve ayrıca özel okullarda bazı derslerdeki (bilgisayar ve yabancı dil dersleri gibi) ihtiyaçların karşılanamaması nedeniyle Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat fakültelerinden mezun olup öğretmenlik formasyon belgesi veya orta öğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı belgesi olmayanlar ile öğretmenliğe kaynak oluşturan ve eğitim fakültesi dışında kalan diğer fakültelerden mezun olanlar uzman öğretici olarak görevlendirilmiştir.
1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunun 45inci maddesinin, yüksek öğrenimleri sırasında pedagojik formasyon kazanmamış olanlara Millî Eğitim Bakanlığınca formasyon kazandırılmak üzere gerekli tedbir alınır hükmü çerçevesinde söz konusu Genelgeyle Pedagojik Formasyon kursu düzenleneceği duyurulmuştur.

1 - Pedagojik Formasyon Kursları Eğitim Fakültelerinin bulunduğu yerlerde düzenlenecektir.
2 - Pedagojik Formasyon Kursları 280 saat süreli olacaktır.
3 - Pedagojik Formasyon kursuna halen özel okul ve özel dershanelerde kadrolu olarak görev yapan uzman öğreticiler müracaat edeceklerdir.
4 - Bu kurslarda eğitim; alanında uzman ve akademik unvana sahip kişilerce verilecektir.
5 - Pedagojik Formasyon kursuna katılacak kursiyerlerden eğitim gideri olarak 1000 YTL alınacaktır.
6 - Kursa katılarak Pedagojik formasyon belgesi alanların Devlet okullarına KPSS sınavına girmeden atanmalarına ilişkin herhangi bir hüküm bulunmamaktadır.
7 - Kursa sadece Fen, Edebiyat ve Fen-Edebiyat fakültelerinden mezun olup öğretmenlik formasyon belgesi veya orta öğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı belgesi olmayanlar ile öğretmenliğe kaynak oluşturan ve eğitim fakültesi dışında kalan diğer fakültelerden mezun olanlardan özel okul veya özel dershanede halen kadrolu uzman öğretici olarak görev yapmakta olanlar katılabilecektir. 

Bundan da anlaşılacağı üzere, söz konusu kursun İlahiyat Fakültesi mezunlarına yönelik olmadığı da görülmektedir.
Söz konusu uygulama, halen özel öğretim kurumlarında görev yapmakta olan uzman öğreticilere Pedagojik Formasyon eğitimi verilerek kurumlarda daha kaliteli eğitim verilmesine yönelik bir çalışmadır.


Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği



8 yorum :

  1. güzel snatlar fakültesi resim bölümü mezunlarıda bundan yararlanacakmı

    YanıtlaSil
  2. bu hükümler sadece dershanede çalışanlar için mi?kurs süreleri ne kadar zamanı kapsayacak acaba?

    YanıtlaSil
  3. bu haber yenimi kaynağı neresi

    YanıtlaSil
  4. halen geçerlimi bu geçerli ise ne yapmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
  5. kardeşim bir haber yayınlanıyor haberin kaynağı belli değil ve bu duyurunun nezaman yayınlandığı ile ilgili herhangi bir haber yok

    YanıtlaSil
  6. 1000 YTL demiş. bana eski gibi geldi o yüzden.

    YanıtlaSil
  7. 5. madde YTL diyor eski gibi ??

    YanıtlaSil
  8. la devlet ünüleri en az 2000 e veriyor ne zamana ait bisacmalık bu

    YanıtlaSil

Küfür, hakaret, aşağılama vs gibi olumsuz davranışlardan sorumlu değiliz. Yapılan yorumlar yorumu yapan kişiyi/kişileri bağlar. Bilginize...

PEDAGOJİK FORMASYON