Dikkat!
Coğrafya Hocam Web Sitesi Açılmıştır. Sizleri de bu muhteşem Coğrafya sitesine bekliyoruz. Online sorular, konu anlatımları, MEB ders kitabı etkinlikler ve çoktan seçmeli soruların cevapları ve daha neler neler...

Coğrafya Hocam
Siteye gitmek için bağlantıya tıklayınız

2012-2013 AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ FORMASYON DUYURUSU

T.C. AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 
2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MEZUNLAR İÇİN PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMI ÖN KAYIT DUYURUSU

Yükseköğretim Genel Kurulu’nun 17.09.2012 tarihinde aldığı karar uyarınca Üniversitemiz Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğünce, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında mezunlara yönelik Pedagojik Formasyon Sertifika Programı açılacaktır. Üniversitemize 200 öğrencilik kontenjan ayrılmıştır. Söz konusu kontenjanın alanlara göre dağılımı ve Pedagojik Formasyon Sertifika Programının başvuru ve kayıt-kabul koşulları aşağıda belirtilmiştir:

1) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 17.09.2012 tarih ve 4049 sayılı yazısı gereği üniversitemize ayrılan 200 öğrencilik kontenjanın yüzde 50’si Ahi Evran Üniversitesi mezunlarına, yüzde 50’si ise diğer üniversite mezunlarına ayrılmıştır.

2) Pedagojik Formasyon Sertifika Programına kesin kayıt ölçütleri olarak lisans mezuniyet not ortalaması ve 17/09/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulunda alınan karar doğrultusunda aşağıda tabloda belirtilen program/bölüm mezunları dikkate alınacaktır.

Atamaya Esas Olan AlanlarMezun Olduğu Yüksek Öğretim Programı
Türk Dili ve Edebiyatı ÖğretmenliğiTürk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü
Matematik ÖğretmenliğiMatematik Bölümü
Tarih ÖğretmenliğiTarih Bölümü
Fizik ÖğretmenliğiFizik Bölümü
Fizik Mühendisliği
Kimya ÖğretmenliğiKimya Bölümü
Kimya Mühendisliği
Biyoloji ÖğretmenliğiBiyoloji Bölümü
HemşirelikTıp Fakültesi
Hemşirelik Yüksek Okulu
Sağlık Yüksek Okulu
-Sağlık Memurluğu Bölümü
-Ebelik Bölümü
-Hemşirelik Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
-Hemşirelik Bölümü
-Ebelik Bölümü

3) Söz konusu sertifika programına başvuracak adaylar için Üniversitelere 2009-2010 eğitim ve öğretim yılından itibaren kayıt yaptıran öğrencilerin not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,5 veya 100 üzerinden 65 olması gerekmektedir. Bu şart,  Pedagojik Formasyon Sertifika Programı için başvuracak adaylardan 2009-2010 eğitim öğretim yılından önceki yıllarda lisans programına kayıt yaptırmış olanlardan aranmamaktadır.
4) Pedagojik Formasyon Sertifika Programına ön kayıtlar, 26 Eylül 2012 -1 Ekim 2012 (saat 23:59’a kadar) tarihleri arasında http://www.ahievran.edu.tr/formasyonkayit  internet adresinden yapılacaktır. Adaylar, Ziraat Bankası’nın Kırşehir şubesindeki TR24 0001 0002 6158 8995 5650 01 IBAN no’lu hesabına 40 TL ön kayıt ücreti yatıracak ve dekont numarasını ön kayıt formunu doldururken kullanacaklardır. İlgili web adresindeki başvuru formunda adaylar, nüfus, diploma, dekont ve lisans mezuniyet not ortalaması gibi bilgileri doğru ve eksiksiz doldurmalıdır. Adayların lisans mezuniyet not ortalaması sıralamasında 100’lük sistemdeki notları kullanılacaktır. Bu nedenle, transkriptlerinde veya diplomalarında mezuniyet not ortalaması 100’lük sistemde verilmemiş olan adayların mezun oldukları üniversitelerden lisans mezuniyet not ortalamasını 100’lük sistemde gösteren belgeleri edinmeleri gerekmektedir. Not dönüşümü gerekli olan bu adayların ilgili belgeyi kayıt sırasında ibraz etmemesi kayıt başvurusunun iptali anlamına gelecektir. Ayrıca, ön kayıt başvuru formunda istenen bilgileri doğru beyan etmeyen adayların kesin kayıtları yapılmayacaktır. Not ortalaması aynı olan adaylarda mezuniyet tarihine dikkat edilecek ve daha önce mezun olan adaylara öncelik tanınacaktır.

5) Ön kayıt sonucunda başvurular değerlendirilecek ve kontenjanların bölümlere dağılımı yapılacaktır. Kesin kayıt yapmaya hak kazanan asıl adaylar listesi 2 Ekim 2012 tarihinde Üniversitemiz web sayfasından duyurulacaktır. Asıl adayların kesin kayıtları Üniversitemiz Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü  (Adres: Ahi Evran Üniversitesi Merkez Yerleşkesi Terme Cad. Merkez/Kırşehir) tarafından yapılacaktır.

6) Asıl adaylar için kesin kayıt tarihleri  3 Ekim-5 Ekim 2012’dir. Kayıtlar 8:00-17:00 arasında yapılacaktır. Bu tarihler arasında kesin kayıt yaptırmayan adaylar haklarını kaybedeceklerdir.

7) Kesin kayıt sonucunda kontenjanlar dolmadığı takdirde birinci yedek liste 6.10.2012 günü ilan edilecektir. Yedek adaylar için kesin kayıt tarihleri 8 Ekim-9 Ekim 2012’dir.    Kayıtlar 8:00-17:00 arasında yapılacaktır. Bu tarihler arasında kesin kayıt yaptırmayan adaylar haklarını kaybedeceklerdir.
8) Kontenjanların ilk yedek listenin açıklanması ile birlikte dolmaması durumunda yeni yedek listeler Üniversitemiz web adresinde ilan edilecektir.

9) Kesin kayıt için adayın bizzat kendisinin başvurması gerekmektedir.

10) Kayıtlar için alınan belgeler kesinlikle geri iade edilmeyecektir.

11) Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler:
a) Onaylı diploma veya mezuniyet belgesi örneği
b) Onaylı transkript örneği
c) Lisans mezuniyet not ortalamasını 100’lük sistemde gösteren belge (100’lük sistemde eğitim veren okullarda bu bilgi diploma veya transkripte yer alacağı için farklı bir belgeye gerek görülmemektedir, ancak 4’lük sistemde eğitim veren okullarda üniversitenin yetkili birimince 4’lük sistemdeki notun 100’lük sistemdeki karşılığının açıkça ifade edildiği mühürlü ve imzalı bir belgenin ibraz edilmesi gerekmektedir. (Not dönüşüm tablosu kabul edilmeyecektir.)
d) Formasyon ücreti birinci taksitinin ödendiğini gösteren banka dekontu (Ziraat Bankası’nın Kırşehir şubesindeki TR24 0001 0002 6158 8995 5650 01 IBAN no’lu hesabına 1.000 TL yatırılacaktır)
e) Nüfus cüzdanı fotokopisi
f) İkametgâh belgesi
g) 2 adet vesikalık fotoğraf

12) Pedagojik Formasyon Sertifika Programının ücreti 2.000 TL olup, 2 taksit halinde tahsil edilecektir. Birinci taksit ödeme dekontu yukarıda belirtildiği şekilde kayıt esnasında alınacaktır. İkinci taksit Bahar dönemi başlangıcında ödenecektir.

13) Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dersleri 13 Ekim 2012 tarihinde başlayacaktır. Dersler Cumartesi ve Pazar günleri 10.00-20.00 saatleri arasında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blokta yapılacaktır. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı 14’er haftalık, 2 yarıyıl şeklinde yürütülecektir. Söz konusu programda güz yarıyılında 6 ders, bahar yarıyılında 5 ders olmak üzere toplam 10 ders yer almaktadır. Ayrıca bahar yarıyılında öğretmenlik uygulaması dersi için Kırşehir ilindeki ortaöğretim kurumlarında staj uygulaması olacaktır.
14) Kesit Kayıt hakkını kazanan öğrenciler, Ahi Evran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne tabi olacaktır.


ÖNEMLİ AÇIKLAMA: Ön kayıt esnasında, her aday mezun olduğu Üniversitesi adına diğer bir deyişle Diplomasındaki Üniversite ismine göre elektronik formu dolduracaktır. Tarihi gelişim esnasındaki Üniversite değişikliği durumunda “Diplomadaki Üniversitesinin Adı” ön kayıtta dikkate alınacaktır.

AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ



0 yorum :

Yorum Gönder

Küfür, hakaret, aşağılama vs gibi olumsuz davranışlardan sorumlu değiliz. Yapılan yorumlar yorumu yapan kişiyi/kişileri bağlar. Bilginize...

PEDAGOJİK FORMASYON