Dikkat!
Coğrafya Hocam Web Sitesi Açılmıştır. Sizleri de bu muhteşem Coğrafya sitesine bekliyoruz. Online sorular, konu anlatımları, MEB ders kitabı etkinlikler ve çoktan seçmeli soruların cevapları ve daha neler neler...

Coğrafya Hocam
Siteye gitmek için bağlantıya tıklayınız

2012-2013 YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ FORMASYON DUYURUSU



DUYURU


2012-2013 Öğretim Yılı Pedagojik Formasyon Sertifika Programı ile ilgili olarak YYÜ Pedagojik Formasyon Komisyonu'nun 28.09.2012 tarihli toplantısında alınan kararlar aşağıdaki gibidir.
17/09/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan karar doğrultusunda (http://www.yok.gov.tr/content/view/1276/) Üniversitemize 200 kişilik kontenjan verilmiştir.
1) 17/09/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan kararın b maddesinde " 2012-2013 eğitim-öğretim yılında üniversitelerimizde yürütülmesine izin verilen  pedagojik  formasyon  sertifika  programlarındaki  kontenjanın  %40'ının  Milli Eğitim Bakanlığı'nın ihtiyaç duyduğu alanlar olan "Rehber Öğretmen, Okul Öncesi, İngilizce, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri, Teknoloji ve Tasarım, Türk Dili ve Edebiyatı, Zihin Engelliler Sınıf Öğretmenliği, Görsel Sanatlar Resim/Müzik,   Matematik"   için   kaynak   gösterile alan    mezun larına  aylmasına, kontenjanın %60'ının ise bu alanlar ile birlikte Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 80 sayılı kararında yer alan tüm alanlarda öğretmenliğe kaynak olarak gösterilen program
 mezunlarına aylmasına" karar verilmiştir.

2) 1. maddede bahsedilen %40'lık kısma dahil olan alanlar için toplamda 80 kişilik kontenjan ayrılması gerekmektedir. Bahse mevzu 80 kişilik kontenjan her bir alana it olarak dağıtılacaktır.
3) 17/09/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan kararın c maddesinde Yükseköğretim kurumları tarafından pedagojik sertifika programlarındaki kontenjanın en fazla %50’sinin kendi üniversitesi mezunlarına ayrılmasına karar verilmiştir.
4) 17/09/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan kararın d maddesinde;Söz konusu sertifika programına başvuracak adaylar için üniversitelere
2009-2010 eğitim öğretim yılından itibaren kayıt yaptıran öğrencilerin not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,5 veya 100 üzerinden 65 olması gerektiğine, yükseköğretim programlarına 2009-2010 eğitim öğretim yılından önce kayıt yaptıran öğrencilerde bu şartın aranmamasına ilişkin kararın uygulanmasında yaşanan sıkıntılar ve üniversiteler arasındaki not sistemi karşılıklarının birbiri ile uyumlu olmadığı, bir standart yöntemin bulunmadığı dikkate alınarak, adayların not ortalamalarının 4lük sistemden 100’lük sisteme ştürülmesinde,  adayın mezun olduğu üniversitenin dönüşüm bilgisinin kullanılmasına, başvurulan üniversite tarafından herhangi bir nüştürme işlemi yapılmamana ifadeleri mevcuttur.

* Kendi üniversitesinin 100’lük sisteme göre not döşümü belgesi olmayanların ön kayıtları kesinlikle yapılmayacakr.
* Yurtdışından mezun olan adaylar, Yüksek Öğretim Kurulu’ndan alacağı diploma denklibelgesini  ve 100’lük  not sistemiyle  uyumlu  transkriptini  ibraz etmekle yükümlüdür.

5) Kayıt Tarihleri


BAŞLANG
BİTİŞ
ÖN KAYITLAR
01.10.2012
05.10.2012
ASİL LİSTE  KESİN KAYITLARI
08.10.2012
10.10.2012
1. YEDEK LİSTE KAYITLARI
11.10.2012
12.10.2012
2. YEDEK LİSTE KAYITLARI
15.10.2012
16.10.2012
3. YEDEK LİSTE KAYITLARI
17.10.2012
18.10.2012
SON KAYIT HTİYAÇ HALİNDE)*
19.10.2012
19.10.2012
DERSLEN BAŞLANGICI
30.10.2012


* 18.10.2012 mesai bitimi itibari ile kontenjanların dolmaması halinde,  sadece sitemizden
ilan edilm olan, kontenjanı boş kalan branşlar için 19.10.2012 günü saat 12:00ye kadar, daha önce ön kayıt yaprmış ve şahsen yeniden dilekçe verenlerden mezuniyet notlarına göre sıralama yapılarak kontenjanlar doldurulacaktır.


6) Ön Kayıt İşlemleri :

Adaylar ekteki dilekçe formunu doldurulup Eğitim Fakültesi Dekanlığı'na şahsen veya bir yakını tarafından bvuruda bulunabilirler (Posta veya e-posta yoluyla başvuru kabul edilmeyecektir).

Ön Kayıt İçin Gerekli Evraklar:

i. Lisans Diploma / Geçici Mezuniyet Belgesi (Onaylı)

ii.Transkript (Onaylı)

iii. Nüfus Cüzdan Sureti (Onay / Fakültemizde onaylatılabilir)

iv. 2 Adet Vesikalık Resim

v. Ön kayıt başvuru ücretine ait (40 TL) banka dekontu


7) Not Değerlendirme Kriteri :

Başvuran adayların transkriptlerinde belirtilen not dönüşümleri esas alınarak, her alan

kendi içerisinde not üstünlüğü esasına göre değerlendirilecektir.


8) Alan Değerlendirme Kriteri :

* Ön kayıt lemleri tamamlandıktan sonra her bölüme aylacak kontenjan, 120 kişilik toplam kontenjan üzerinden her bir böme yalan ön kayıt başvuru sayısına göre yüzde olarak belirlenecek ve not üstünğü esasına göre üniversitemiz web sayfasında ilan edilecektir (http://www.yyu.edu.tr).
* Ay alanda birden fazla adayın ay ortalamaya sahip olmaları durumunda, yaĢı küçük olan adaya öncelik verilecektir.

9) Kayıt İşlemleri

Her alan için ilk olarak asil liste ilan edilecek olup, asil listede ilgili tarihlerde kayıt yaptırmayan adayların yerine aynı alanda   (YYÜ mezunları ile DİĞER üniversite mezunları da kendi içerisinde değerlendirilmek kaydı ile)  yedek listede bulunan adaylar kayıt yaptıracaklardır (Bkz. Madde 5).

10) Ücretlendirme

* 17/09/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan kararın ç maddesinde;07/10/2010 tarihli Yükseköğretim Kurulu kararı yeniden düzenlenerek, söz konusu sertifika programından ücret alınıp anmamasına üniversiteler tarafından karar bağlanmasına, ücret alınacak ise belirlenecek miktarın Devlet Üniversiteleri Eğitim Fakültelerinin ikinci öğretim programları için alınan öğrenim ücretinin bir kat fazlası olan 2.054 TL (ikibinellidört Türk Lirası) rakamını gmemesi gerektiğine“ karar verilmtir.
* Yukarıdaki kararlar doğrultusunda, Pedagojik Formasyon Sertifika Programına katılacaklardan alınması öngörülen ücretler ağıdaki gibi olup, YYÜ Yönetim Kurulu kararı ile kesinleştikten sonra ilan edilecektir.
- Pedagojik Formasyon Sertifika Progra ücreti: 2050 TL

- 2011-2012 eğitim öğretim yılında formasyon programına katılıp da başarısız olan öğrenciler için ders başına 205 TL ücret alınacaktır.

11) Ödeme Tablosu:

Yeni kayıtlar için: 1 pin (1050 TL – kesin kayıt esnasında / Ekim 2012)

1 taksit (1000 TL - 2.dönemubat 2013) olarak yalacaktır.

Eski öğrenciler için: Herneme ait ders bına 205 TL.



* Tüm iletişim (http://www.yyu.edu.tr) adresi üzerinden gerçekleştirilecektir. Adayların ilgili web adresini zenli olarak takip etmeleri gerekmektedir. Adaylara ayrıca telefonla bilgi / haber verilmeyecektir.
* Dersler hafta içi 17.00-23.00 saatleri arasında YYÜ Eğitim Faltesi Dekanlığı’nın dersliklerinde yapılacakr.

* Ön kayıt bvuru ücreti olarak, YYÜ İş Bankası Kampüs Şubesi’ndeki 8901-140606 nolu formasyon hesabına 40 TL yatırılacak olup, ücret iadesi kesinlikle yapılmayacakr.
*  Tüm yasal işlemlerde yukarıdaki yönerge geçerli olacaktır.


BAŞVURU DİLEKÇESİNİ İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ...


0 yorum :

Yorum Gönder

Küfür, hakaret, aşağılama vs gibi olumsuz davranışlardan sorumlu değiliz. Yapılan yorumlar yorumu yapan kişiyi/kişileri bağlar. Bilginize...

PEDAGOJİK FORMASYON